tarrahidakheli

  • ۰
  • ۰

کودکان ثمره زندگی هر فرد هستند و برای آسایش و راحتی آنها به دنبال بهترین تصمیم ها هستیم. بازسازی و طراحی دکوراسیون مجدد اتاق کودک می تواند به عنوان یک چالش محسوب شود. می توان از سبک ها و متریال متفاوتی برای بازسازی اتاق کودک پیدا کرد. این مواد می توانند با توجه به جنس به انواع مختلفی در کنار هم قرار گیرند. در این مطلب به روش هایی برای بازسازی اتاق کودک سازگار با طبیعت اشاره می کنیم.

۱) استفاده از چوب طبیعی در اتاق خواب کودک:

چوب یکی از محصولاتی است که در وسایل و اتاق کودک می توان از آن استفاده کرد. اما باید توجه داشت که کودک بسیاری از وسایل را در دهانش می گذارد بنابراین ترمیم روکش آنها در فرآیند طراحی یا بازسازی اتاق کودک ضروری است.

می توان از روغن های خوراکی مخصوص چوب که در کارگاه های چوب بری به کار گرفته می شود، استفاده کرد.

برای رنگ آمیزی مبلمان اتاق کودک از محصولاتی استفاده کنید که از روغن دانه کتان تهیه شده اند و غیر سمی هستند و هضم آن براحتی انجام می شود.

بسیاری از تولید کنندگان محصولات سازگار با طبیعت، از روغن درخت تانگ و یا موم عسل برای محصولات چوبی استفاده می کنند. این مواد نیز برای روکش چوب و محافظت از آن بسیار مناسب است.

۲) کف سازی اتاق خواب کودک

اگر قصد دارید از موکت و یا فرش برای کف استفاده کنید به نکات زیر توجه کنید:

از نصاب موکت بپرسید به چه روشی موکت را نصب می کند. مواد چسبنده می تواند سمی باشد و به کسانی که آلرژی دارند آسیب برساند. بسیاری از نصاب ها از میخ های مخصوص به جای چسب برای اتصال موکت اتاق خواب استفاده می کنند.

سعی کنید موکت یا فرشی را برای اتاق کودک انتخاب کنید که از الیاف طبیعی تهیه شده اند. فرش های پشمی و یا پنبه ای که با جوت یا کنف پشت دوزی شده اند جایگزین مناسبی برای موکت های تهیه شده از الیاف مصنوعی هستند.

۳) نقاشی و رنگ اتاق خواب

برای رنگ آمیزی اتاق کودک از رنگ های VOC که ترکیبات آلی فرار دارند استفاده نکنید. بخار ناشی از رنگ های VOC در هوا منتشر می شوند و شرایط نا سالمی ایجاد می کنند. سعی کنید از رنگ های سازگار با محیط زیست استفاده کنید.

۴) پرده اتاق کودک

حتما از پرده ای استفاده کنید که مانع ورود اشعه های مضر خورشید باشد. خیلی از افراد ترجیح می دهند از والان پرده استفاده کنند اما باید دنبال راه حلی برای محافظت در مقابل گرمای مستقیم خورشید باشند. می توانید از محصولاتی از جنس کنف، جوت، پنبه یا پشم استفاده کنید که علاوه بر زیبایی مانع ورود گرما می شوند. اگر به دنبال شید هستید محصولات عاری از PVC را انتخاب کنید.

 

  • ۹۸/۰۵/۲۳
  • zizo azza

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی