tarrahidakheli

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین نکات در یک دفتر کار دکوراسیون داخلی آن است. این امر می تواند تاثیر شگفت انگیزی در راندمان کاری شما داشته باشد. نیروهای شما ۸ ساعت از زمان خود را در دفتر کار می گذرانند، این یعنی یک سوم از روز. پس بسیار مهم است که این فضا بتواند در تمامی این مدت روحیه آنها را شاداب نگه داشته و از تحلیل قوای ذهنی آنها جلوگیری کند. مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار، وجود رنگ روشن بر روی در دیوار ها است.

رنگ های دلباز علاوه بر افزایش روحیه کارمندان باعث می شوند تا فضاهای کوچک کمی بزرگتر نشان داده شوند. در دکوراسیون داخلی دفتر از تابلو های زیبا و ساعت بر روی دیوار استفاده کنید. در مقابل میزکار را تا جای ممکن خلوت کنید تا اشیاء اضافه باعث حواس پرتی کارمندان و ایجاد تداخل در فعالیت های آنان نشود.

نکته: استفاده از رنگ روشن برای دیوار و رنگ تیره برای اشیاء، انتخابی بسیار حرفه ای است که باعث ایجاد تصور افزایش ظرفیت اتاق در ذهن مخاطبان میشوند.

دکوراسیون داخلی اتاق مدیر

شاید مهم ترین قسمت یک دفتر از نظر مخاطب و مشتری، اتاق مدیر باشد. پس بسیار مهم است که برای طراحی داخلی اتاق مدیر چه برنامه ریزی هایی داشته باشید.

اهمیت مبلمان اداری در این اتاق بسیار افزایش پیدا می کند و البته انتخاب صحیح از میان انواع آنها هم نیاز به تجربه دارد. یکی از انتخاب های حرفه ای این است که برای افزایش شکوه اتاق مدیر، از صندلی بزرگ و زیبایی استفاده شود و میز مدیریت متناسبی با صندلی نیز در جلو آن قرار بگیرد اما در مقابل برای صندلی مشتریان و مخاطبان، از صندلی های کوچکی استفاده شود که تا حد ممکن از اشغال فضا جلوگیری کنند.

رنگ این مبلمان هم نسبت به دکوراسیون اتاق مشخص می شود. اگر اتاق دارای فضای کوچکی باشد انتخاب مناسب، رنگ تیره است.

دکوراسیون اتاق حسابداری

جزء جدا نشدنی یک اتاق حسابداری، رایانه است. بهتر است در خرید رایانه و مخصوصا کیبورد (از کیبورد های کم صدا استفاده کنید) برای حسابدار های خود دقت لازم را داشته باشید تا در آینده مجبور به صرف هزینه دوباره نشوید.

سعی کنید در دکوراسیون اتاق حسابداری از رنگ های روشن استفاده کنید. علاوه بر آن با استفاده از گلدان های گل طبیعی فضای اتاق را شاد نگه دارید.

دکوراسیون داخلی بخش امور مشتریان

اگر در اتاق امور مشتریان صرفا نیروی های شما مشغول به کار اند، برای طراحی دکوراسیون آن از نکاتی که در قسمت دکوراسیون داخلی دفتر گفته شد استفاده کنید اما اگر قرار است مشتریان و مخاطبان خودشان به این بخش رجوع کرده و با نیرو های شما صحبت کنند باید بیش از پیش به زیبایی محیط اهمیت دهید.

مبلمان اداری این اتاق باید علاوه بر زیبایی دارای حس راحتی بسیار مناسبی باشند و باعث نشوند تا مشتریان شما در زمان استفاده از آن به مشکل بخورند. وجود خودکار و قلم در این اتاق یکی از ملزومات بوده اما بهتر است تا به جای خودکار های فنر دار قدیمی از قلم های شیک و جدید استفاده کرده و باعث ایجاد یک تمایز کوچک در دکوراسیون اتاق امور مشتریان خود شوید.

دکوراسیون داخلی اتاق جلسات

اتاق جلسات هم مانند اتاق مدیر از قسمت هایی است که می تواند باعث شکل گیری ذهنیت در مورد شرکت یا دفتر شما در ذهن مخاطب و رقبا شود.

بر دیوار های این اتاق از تابلو های زیبا استفاده کنید و علاوه بر آن، با استفاده از یک قفسه کوچک، افتخارات شرکت از جمله لوح های تقدیر و… را به نمایش بگذارید. میز استفاده شده باید نسبت به اندازه کل اتاق انتخاب شود و علاوه بر آن، رنگ میز با صندلی های آن همخوانی داشته باشد.

می توانید در مورد دکوراسیون داخلی دفتر کار و دیگر محیط های مورد نظرتان، به تهران دیزاین سنتر مراجعه کنید.

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

طراحی داخلی فروشگاه تأثیر مستقیمی بر فروش آن دارد. بسیاری از مشتریان در لحظات اولی که ویترین یا طراحی فروشگاه را مشاهده میکنند تصمیم به خرید کردن یا نکردن میگیرند و حتی اهمیتی به قیمت و کیفیت اجناس آن نمیدهند. پس هرچقدر هم که در دیگر فعالیت های لازم برای داشتن یک فروشگاه موفق اعم از: 

  • رفتار خوب با مشتری
  • اهمیت به کیفیت محصول
  • قیمت گذاری
  • و…

خوب عمل کنید، در نهایت نمیتوانید در یک فروشگاه با طراحی داخلی نامناسب موفق باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی فضاهای مهم طراحی داخلی در فروشگاه و اهمیت آن بپردازیم.

    برای شروع فرآیند استفاده از فضا ها در دکوراسیون فروشگاه خود ابتدا باید بدانیم کدام فضا ها اهمیت بیشتری دارند.

    از جمله اجزای ثابت و مشترک هر فروشگاه میتوان به مواردی چون:

    • دیوار
    • میز فروشنده
    • ویترین
    • فضای تردد مشتری
    • و…

    اشاره کرد. علاوه بر این، در پروسه طراحی داخلی فروشگاه مواردی چون تجربه مخاطب اهمیت بالایی دارد. در ادامه توضیحات بیشتری را در مورد هر کدام برای شما بیان میکنیم.

    فضاهای مهم در طراحی داخلی فروشگاه: دیوار

    دیوار اولین چیزی نیست که به چشم مشتری میخورد اما یکی از مهم ترین قسمت هایی است که تعیین میکند فروشگاه شما یک فروشگاه ساده و کلاسیک است یا یک مغازه امروزی با اجناس شیک. با توجه به اصل مهم تناسب در طراحی داخلی، دیوار فروشگاه شما باید نسبت به دکوراسیون آن با یک تناسب کلی همراه باشد. قسمت اعظمی از این موضوع در همخوانی رنگ و دکور خلاصه میشود.

    یک دیوار سفید احتمالا باعث بهم ریختن دکوراسیون تیره رنگ و اسپرت فروشگاه شما خواهد شد. پس در ابتدایی ترین حالت، به رنگ و طرح دیوار فروشگاه اهمیت بدهید.

    فضاهای مهم طراحی داخلی فروشگاه: ویترین

    بسیاری از مشتریان فروشگاه شما، صرفا با مشاهده ویترین تصمیم ورود به مغازه را گرفته اند. مطمئنا با طراحی یک ویترین خاص و زیبا میتوانید تعداد مشتریان فروشگاهتان را به طور قابل توجهی افزایش دهید. برای اینکه بتوانید یک ویترین زیبا طراحی کنید یک پیشنهاد مناسب وجود دارد:

    ویترین فروشگاه رقبای خود را مشاهده کنید و صرفا سعی کنید تا مثل آنها نباشید!

    دقیقا همین تمایز است که باعث افزایش چشمگیر مشتری هایتان خواهد شد. در چیدمان ویترین یک فروشگاه باید از بهترین محصولاتتان استفاده کنید. علاوه بر آن وجود چند اِلمان خاص نامرتبط در ویترین باعث جلب توجه بیشتر مشتریان خواهد شد (مانند وجود یک موتور کلاسیک قدیمی در ویترین فروشگاه لباس)

    فضاهای مهم طراحی داخلی فروشگاه: فضای تردد مشتری

    مزیت خود را به عیب تبدیل نکنید! برخی اوقات مشاهده میکنیم که یک فروشگاه لباس فروشی یا… در ابتدای راه اندازی بسیار موفق عمل کرده و مشتریان زیادی را جذب خود میکند. پس از مدتی و به دلیل فروش بالا، مدیر فروشگاه تصمیم میگیرد قفسه های فروش محصول را افزایش داده تا بتواند فروش و سود بیشتری را عاید کسب و کار کند اما در نهایت با کاهش شدید مشتریان روبرو میشود.

    دلیل این موضوع، تبدیل مزیت به عیب است! فروشگاه مذکور تا ماه قبل باعث ایجاد یک حس و تجربه مثبت خرید در مشتریان میشد اما امروز به دلیل کاهش فضای تردد مشتریان، باعث منفی شدن این تجربه شده و مشتریان ثابت خود را از دست میدهد. به هیچ عنوان از اهمیت فضای تردد مشتری در فروشگاه غافل نشده و آن را فدای دیگر موارد نکنید.

    فضاهای مهم طراحی داخلی فروشگاه: میز فروشنده

    میز فروشنده تجلی‌گر عظمت فروشگاه شما نیست! پس لازم ندارید که یک چهارم فضای فروشگاه خود را با آن پر کنید. در فروشگاه های کوچک به شدت با این موضوع روبرو میشویم که فروشنده در پشت یک میز بسیار بزرگ ایستاده که فضای زیادی از فروشگاه را اشغال کرده است. پس تا جای ممکن میز را متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب کنید و به رنگ بندی آن نیز اهمیت بدهید.

    بهبود تجربه خرید مشتریان

    تنها فضاهای مهم طراحی داخلی یک فروشگاه نیستند که باعث بهبود تجربه خرید در مشتریان میشوند. نکات مهم دیگری هم وجود دارند که در صورت بهره بردن از آنها باعث افزایش مشتری و سود مغازه و کسب و کارتان خواهید شد:

    روشنایی: رنگ دکوراسیون و دیوار های فروشگاه را با نور و روشنایی مغازه تنظیم کنید. نباید نور کم باعث خستگی چشم مخاطبان و بی رمق نشان دادن فروشگاه شود و در مقابل نور زیاد مغازه نباید جلوی مشاهده اجناس توسط مشتری را بگیرد. علاوه بر این بهتر است به جای چراغ های ساده و تکراری از چراغ های مدرن و یا با طرح های سنتی استفاده کنید تا جلوه ای خاص به طراحی داخلی فروشگاه و دکوراسیون داخلی آن بدهید.

    موزیک: وجود یک موزیک ملایم علاوه بر ایجاد حس آرامش و لذت‌بخش در فروشگاه، میتواند به فروش بیشتر محصولات شما ختم شود.

    چیدمان اجناس: لباس های یک شکل (به طور مثال پیراهن های ۴ خانه) یک فروشگاه لباس بهتر است تا در یک قفسه یا آویز قرار بگیرند و مشتری برای مشاهده آنها مجبور به مشاهده کل اجناس فروشگاه نشود. در چیدمان اجناس دقت کنید و تا حد ممکن به آسان شدن خرید مشتری توجه کنید.

    ارتفاع ویترین ها: به جای استفاده از ویترین های سرتاسری، بهتر است تا از ویترین هایی با ارتفاع بلند و البته قابلیت دید بالا استفاده کنید. اجناس در ویترین بلند بیشتر از ویترین افقی دیده میشوند.

    این نکات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با طراحی درست و بهینه، از فضا ها به بهترین شکل استفاده کنید. از توجه شما سپاس گزاریم. 

    می توانید مطالب تکمیلی درباره اهمیت فضا ها در دیزاین و دکوراسیون داخلی را در تهران دیزاین سنتر مشاهده کنید.

    • zizo azza
    • ۰
    • ۰

    فضاهای بسته و دلگیر هتل ها دیگر مانند قبل مورد استقبال قرار نمی گیرند. مسافران به دنبال فضایی جدید و جذاب هستند که بتوانند در هر قسمت آن از خود عکس بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در نهایت این اتریوم هتل ها هستند که می توانند این خواسته مخاطبان را برآورده کنند.

    اتریوم هتل چیست؟
    اتریوم به معنای فضای باز و اتریوم هتل، هتل هایی هستند که لابی آنها در یک فضای باز قرار گرفته و میتوان از لابی تا طبقه آخر این ساختمان را مشاهده کرد.

    در این مقاله قصد داریم به چند نکته مهم برای ایجاد تغییرات در یک اتریوم هتل قدیمی در جهت مدرنیزه کردن آن بپردازیم.

    ۱_ از عناصر قدیمی رهایی پیدا کنید
    وجود فواره های آبی در اتریوم هتل ها بسیار مرسوم است. اغلب این هتل های عظیم در فضای باز میانی خود، فواره های آبی بزرگی را قرار میدهند. این آب نماها میتوانند باعث کاهش انتقال صدا و در نهایت آرامش هتل شوند اما اگر کمی بیشتر به آنها توجه کنیم، هتل را با یک مرکز خرید اشتباه میگیرم!

    مطمئنا راه های دیگری نیز وجود دارد که بتوان اتریوم هتل را کمی شیک و زیبا تر جلوه داد. برای این موضوع میتوانید توجه خود را بیشتر به ورودی هتل معطوف کنید. در همان ابتدا اشیاء بزرگ تاریخی را قرار دهید. مخاطبان امروزی علاقه دارند تا در هتلِ هر منطقه، با فرهنگ و تاریخ آن آشنا شوند.

    ۲_ به کف هتل اهمیت دهید
    چمدان یک شیء جدایی ناپذیر از مشتریان هتل است و متاسفانه در بسیاری از هتل ها، کف به صورت نامنظم و بالا و پایین (ناهموار) ساخته شده. شاید در گذشته این مدل طراحی جذابیت داشت اما امروزه با توجه به چمدان های چرخدار همراه مسافران، دیگر نمیتوان روی آن مانور دارد. کف اتریوم هتل را همتراز کنید تا تجربه ای بهتر برای مسافران خود بسازید.

    همینطور میتوانید قبل از پر کردن این فضاهای ناهموار، برای سیم های برق و لوله کشی از آنها استفاده کنید.

    3_ به اضافه کردن امکانات جدید روی بیاورید
    برای ساخت یک هتل اتریوم مدرن میتوانید به ایجاد امکانات جدید روی بیاورید.

    مجسمه های جدید
    یک گروه آوازه خان سنتی
    میز و صندلی های مدرن شده
    رنگ بندی جذاب
    نور پردازی کافی همراه با چراغ های شیک
    و…
    تماماً از عناصری اند که باعث ایجاد یک تجربه خاص برای مشتریان و در نهایت به وجود آمدن اتریم هتل نوین شما میشوند.

    می توانید مطالب بیشتر درباره دکوراسیون داخلی اتریوم هتل مدرن را تهران دیزاین سنتر بخوانید. 

    • zizo azza
    • ۰
    • ۰

    یکی از نکات حرفه ای برای طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس مردانه، استفاده از فضای کلاسیک و رنگ های متمایل به تیره است. البته مطمئنا این ایده برای تمامی فروشگاه های لباس مردانه مناسب نیست اما تکنیکیی است که در فروشگاه های لباس های مجلسی و رسمی به خوبی اجرا شده و علاوه بر آن در فروشگاه های لباس اسپرت هم میتوان از آن استفاده کرد.

    می توان از رنگ های تیره به شکلی استفاده کرد که به هیچ وجه فضا را دلگیر نکند. این رنگ در ادغام با رنگ البسه یک فضای اسپرت و دلخواه را به وجود آورده است. در چنین فضایی لباس ها به خوبی در نظر مخاطب دیده میشوند و احتمال فروش افزایش پیدا میکند.

    علاوه بر تمامی اینها، این دکوراسیون باعث ایجاد تمایزی خاص در بین شما و رقبایتان میشود که احتمالا در اغلب اوقات از رنگ های روشن در دکوراسیون فروشگاه خود استفاده میکنند.

    نکته دیگر در مورد دیزاین بوتیک لباس مردانه، آزاد سازی فضای فروشگاه است.
    حتی اگر فروشگاه کوچکی دارید قرار نیست تمامی فضای مغازه را با استفاده از مانکن ها و استند ها پر از لباس کنید. فروشگاه را به صورتی طراحی کنید که مشتریان بتوانند به راحتی در داخل آن گردش کرده و پس از یک مشاهده ۳۰ ثانیه ای به دلیل کمبود فضا از مغازه فراری نشوند.

    می توانید مطالب بیشتر درباره طراحی داخلی دکوراسیون فروشگاه های لباس را در تهران دیزاین سنتر مطالعه کنید.

    • zizo azza