tarrahidakheli

۲۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسیاری از شرکت‌ ها با سرمایه‌ گذاری در سلامت اداری و توصیه‌ های بهداشتی و درمانی، بهره وری خود را افزایش داده‌اند. با توجه به نقش محیط کار در سلامت کارکنان، طراحی فضای کاری اصولی و باکیفیت منجر به ایجاد فضایی کمتر استرس زا و تولیدی می‌شود. ضروری است که کارفرمایان سلامت جسمی و روحی کارکنان خود را مورد توجه قرار دهند. کارمندان برای ارائه بهترین بازدهی باید در محیط کاری خود احساس راحتی و آرامش کنند.

بر اساس گزارش سلامتی روند کار، کارمندان همچنین مایل به فعالیت در یک محیط سالم هستند. در اینجا برخی از یافته های این بررسی را خواهید دید:

  • ۸۷٪ کارکنان دوست دارند که کارفرمای فعلی آنها فضای کاری سالم تری داشته باشد. اتاق های سلامتی، گزینه های تناسب اندام، ایستگاه‌های ناهار سالم و صندلی‌های ارگونومیک.
  • نکته جالب اینکه کارمندان شرکت‌های جوان کمتر از کارمندان شرکت‌های قدیمی، درخواست مزایای داخلی محیط کار مانند صندلی های ارگونومیک، دارند.
  • ۹۳٪ از کارگران صنعت فناوری بر این عقیده بودند که آنها در شرکتی فعالیت خود را ادامه خواهند دارد که فضای کاری سالم تری را ارائه دهد.

 

 

 

چه نکاتی به حفظ سلامت کارمندان در فضای کار کمک می‌ کند؟

حفظ سلامت کارمندان یکی از نکات و چالش های مهم صاحبان کسب و کار است. چرا که کارمندان تقریباً یک سوم زندگی خود را در محیط کارشان می‌گذرانند. برای کشف و حفظ استعدادهای برتر، شرکت ها می‌توانند محیطی را ایجاد کنند که به افراد برای کار، تفکر و همکاری طبیعی کمک کند. هفتاد درصد دفاتر امروز دارای طرح آزاد هستند و طرح آزاد می‌تواند بسیار خارق العاده باشد. اما برای افزایش بهره وری لازم است که به درستی اجرا شود. از ارائه اتاق‌های خصوصی برای برقراری تماس و فضاهای آرام برای مدیتیشن گرفته تا مکانهای تفریحی و راحت، که باعث تقویت همکاری می شود. ضروری است در ساخت فضاهای اداری، آنها را با محیط های مختلف ترکیب کرد تا این امر به حفظ سلامت کارمندان در محیط کار کمک کند.

طراحی این چنین دفتری یک سرمایه گذاری با ارزش تجاری است. حتی یک سازمان بین المللی وجود دارد که شرایط لازم برای ایجاد محیط های داخلی مولد و راحت را برای حفظ سلامت کارمندان ایجاد کرده است.

WELL Building Standard؛ استاندارد برتر برای ساختمان ها و فضاهای داخلی است که به دنبال پیاده سازی، اعتبارسنجی و سنجش ویژگی هایی است که از سلامتی انسان پشتیبانی می‌کنند و اولین استانداردی است که بر سلامتی و رفاه انسان در طراحی، ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌ها متمرکز است. طراحی دکوراسیون دفتر کاری که کیفیت هوا، نورپردازی و چیدمان کلی فضای داخلی را در نظر بگیرد، می‌تواند به میزان قابل توجهی بر سلامت، رضایت، رفاه و بهره وری کارکنان تأثیر مستقیم بگذارد.

استاندارد ساختمان خوب بر هفت مفهوم عملکرد ساختمان تمرکز دارد. هوا، آب، تغذیه، نور، تناسب اندام، آسایش و محیط. در ادامه به توضیح اهمیت این موارد می‌پردازیم.

اهمیت اکسیژن و هوای دفتر کار

کیفیت هوا در محیط کار تأثیر بسزایی در حفظ سلامت کارمندان و بهره وری آنها دارد. تحقیقات انجام شده توسط شورای جهانی ساختمان سبز افزایش ۱۱ درصدی بهره وری را در نتیجه افزایش هوای تازه به محل کار و کاهش آلاینده ها به ثبت رسانده است. در ادامه چند روش برای تأثیرگذاری بر کیفیت هوا ذکر شده است:

  • سیستم های تصفیه هوا نصب کنید.
  • رطوبت سالم محیط را حفظ کنید.
  • تعدادی گیاه اداری اضافه کنید.
  • پنجره های باز در دفتر داشته باشید.
  • سیاست کنترل سیگار کشیدن را اجرا کنید.

تاثیر مصرف میزان کافی آب

مغز ما از ۷۳ درصد آب تشکیل شده است، بنابراین مصرف آب به بهبود کیفیت خواب، سطح انرژی و همچنین توانایی تمرکز، وضوح ذهن، آگاهی و هوشیاری ما کمک می‌کند. این به نوبه خود به ما کمک می‌کند تا در محل کار بیشتر مولد باشیم. می‌توانید با به کارگیری روش‌های زیر به کارکنان خود کمک کنید تا میزان مصرف آب خود را افزایش دهند:

  • آب آشامیدنی ایمن تأمین کنید.
  • آب سردکن نصب کنید.
  • در مورد فواید نوشیدن آب به کارکنان آموزش دهید.

 

 

 

تاثیر تغذیه در حفظ سلامت کارمندان

هر چقدر هم که محیط کار راحت باشد، باز هم ممکن است کارمندان گاهی دچار استرس شوند. افراد زمانی که دچار استرس می‌شوند، احساس گرسنگی می‌کنند. بهترین راه برای کمک به حفظ سلامت کارمندان در مقابله با استرس، مصرف غذای سالم و تازه است. طیف گسترده‌ای از میوه ها و سبزیجات را به عنوان میان وعده در نظر بگیرید.

همه ما این جمله را شنیده‌ایم که “عقل سالم در بدن سالم است” و این گفته ممکن است به خصوص در محیط کار صادق باشد. آنچه که کارمندان روزانه در دفترکار خود میل می‌کنند، به افراد انرژی خواهد داد. اگر می‌خواهید کارمندان تان انرژی خوبی داشته باشند و متمرکز و مولد باشند، باید آنها را به داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل که برای رسیدن به موفقیت لازم است، تشویق کنید. عادات و فرهنگ غذایی را با این نکات تغییر دهید:

  • میوه و سبزیجات تازه در دسترس داشته باشید.
  • دسترسی به غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.
  • آلرژی های غذایی خود را مشخص کنید.
  • به امکانات شستشوی دست دسترسی داشته باشید.
  • اطلاعات تغذیه ای در دسترس قرار دهید.
  • فضاهای اختصاصی غذاخوردن داشته باشید.

تاثیر نور و روشنایی در ارتقا سلامت کارکنان

یک مطالعه انجام شده توسط گروه طراحی و آنالیز محیطی در کرنل نشان داد هنگامی که کارمندان در یک اتاق دارای پنجره ۳ متری کار کردند، از ۸۴ درصد کاهش در خستگی چشم، سردرد و علائم دید بینایی خبر داده‌اند. به یاد داشته باشید یکی از مهمترین نکات مربوط به حفظ سلامت کارمندان در دفتر کار، به حداکثر رساندن هوای تازه و نور طبیعی است. بنابراین از هر فرصتی برای یافتن یک اتاق با منظره و نور طبیعی، استفاده کنید. در اینجا چند روش برای طراحی روشنایی دفتر کار آورده شده است:

  • روشنایی طبیعی را به حداکثر برسانید.
  • مبلمان بزرگ و حجیم را که مانع از ورود نور خورشید به اتاق است را حذف کنید.
  • نورپردازی های مختلفی در یک فضای کاری انجام دهید.
 
منبع: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر
  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

حال مدیران کافی شاپ ها برای جلب رضایت مشتری کار سختی را پیش رو دارند و برای موفقیت در بیزینس خود باید به دو مورد توجه کنند. اول این که باید به روش‌های مختلف تبلیغاتی مشتری‌های خود را افزایش دهند و دوم اینکه با بالا بردن کیفیت و نیز طراحی دکوراسیون داخلی زیبا، مشتریان خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنند. از این رو در ادامه مقاله در نظر داریم تا ایده‌هایی نو برای طراحی داخلی کافه شرح دهیم.

در پیاده سازی ایده برای طراحی داخلی کافه باید به چه مواردی توجه کرد؟

طراحی داخلی کافه به شکل‌های کلاسیک و مدرن انجام می‌شود که در این طراحی‌ها مواردی از قبیل فرهنگ و طرز تفکر مردم منطقه نیز تاثیر گذار است. امروزه به دلیل ازدیاد کافی شاپ‌ها باید به دنبال ایده‌های نو باشید و از این طریق باعث جذب مشتری شوید. در ادامه قصد داریم تا برخی از مهم ترین عواملی که در موفقیت کسب‌وکار شما ضروری است را بیان کنیم.

 

توجه به موقعیت مکانی در طراحی دکوراسیون کافی شاپ

مردم هر شهر در کوچه‌ها و محله‌های مختلفی زندگی می‌کنند و معمولا این محله‌ها از نظر نوع فرهنگ با یکدیگر تفاوت دارند. از این رو کافی شاپ‌ها باید با توجه به نوع سلیقه مردم طراحی شوند. از دیگر موارد مهم در هنگام راه اندازی کافی شاپ توجه به میزان مشتریان است. برای مثال کافه ای که در یک کوچه واقع شده در ابتدا مشتریان کم‌تری نسبت به کافی‌شاپ‌های واقع در خیابان‌های اصلی دارد. کافی شاپ ها در بعضی از مناطق مشتری بیشتری دارند که در ادامه آن ‌ها را بیان می‌کنیم.

انتخاب محلی پر تردد

مکانی را انتخاب کنید که محل عبور و مرور خودرو‌ها و آدم‌ها باشد؛ این امر باعث افزایش مشتری و رونق کسب و کار می‌شود. معمولا در محل‌های شلوغ کافی شاپ های زیادی به چشم می‌خورند و با کمی خلاقیت درطراحی داخلی کافه می‌توانید مشتریان بسیاری را جذب کنید.

راه اندازی کافی شاپ در مکانی شلوغ ولی دنج

به دنبال محله‌های پر رفت‌وآمدی باشید که کافی شاپ های کمی در آن دیده می‌شود. از این طریق می‌توانید مشتریان زیادی را برای رونق کاری خود جذب کنید.

مراکز خرید

از دیگر مراکز شلوغ شهر می‌توان به مراکز خرید اشاره کرد. در این مراکز علاوه بر فروشندگان افراد نیز در بین خرید خود برای رفع خستگی به دنبال مکانی برای صرف قهوه هستند.

دکوراسیون خارجی کافی شاپ

افراد قبل از ورود به کافی شاپ به نمای بیرونی آن توجه می‌کنند. مطلوب است در طراحی دکوراسیون خارجی خود نهایت دقت و سلیقه را به کار گیرید. نمای بیرونی تا حدی باید نمایانگر فضای داخلی باشد یعنی نباید تفاوتی در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی دیده شود. بر روی در کافی شاپ خود پنجره‌های نسبتا بزرگی را ایجاد کنید تا افراد در هنگام گذر بتوانند فضای داخلی را نیز رصد کنند. همچنین استفاده از استفاده از جملات جذاب و خلاقانه برای سردر‌ کافی شاپ می‌تواند برای عابران جالب باشد.

 

روشنایی و نور پردازی

برای یک طراحی مناسب، نورپردازی اهمیت بالایی دارد و این اهمیت در هنگام صرف غذا دو چندان می‌شود. قوانین روشنایی در مکان‌های مختلف متفاومت است و نباید نورپردازی در کافه ها و رستوران ها را مشابه دیگر مکان‌ها انجام داد. نورپردازی مناسب، موجب شادابی بیشتر در افراد و تمایل بیشتر به خوردن غذا و لذت بردن از آن می‌شود. روشنایی نامناسب تاثیری منفی در ذهن مشتری ایجاد می‌کند، از این رو در طراحی داخلی کافه باید به روشنایی و نورپردازی توجه کرد. روشنایی فضای داخلی کافی شاپ باید به گونه باشد که فضایی دوستانه را به وجود بیاورد باعث زیباتر شدن وسایل تزئینی شود. در ادامه توضیحات تکمیلی در مورد روشنایی و نورپردازی کافی شاپ‌ها ارائه می‌دهیم.

بهره‌گیری از نور‌های طبیعی و مصنوعی

از سه نوع روش گوناگون برای نورپردازی داخلی استفاده می‌شود که عبارت‌انداز: روشنایی محیط، روشنایی نقطه‌ای، روشنایی تزئینی؛ که برای افزایش زیبایی محیط مطلوب است ترکیبی از این سه روش را پیش بگیرید. روشنایی نقطه‌ای برای برجسته نمایان کردن نقاشی‌ها، تابلو‌ها و سایر اشیای تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نورپردازی تزئینی برای افزایش زیبایی اطراف وسایل تزئینی را با نور‌های مخصوص نورانی می کنند. علاوه بر نور‌های مصنوعی می‌توان از نور‌ طبیعی خورشید نیز بهره گرفت. روشنایی طبیعی باعث جذابیت و زیبایی بیش از پیش محیط شده و می‌تواند خود یک ایده برای طراحی داخلی کافه باشد. علاوه بر زیبایی دکوراسیون وجود نور خورشید باعث تهویه مناسب هوا نیز می‌شود.

متریال و رنگ های طراحی داخلی کافه

 

متریال‌ها و رنگ‌های استفاده شده در فضا داخلی کافی شاپ تاثیر به‌سزایی در زیبایی فضا دارد. ترکیب مناسبی از این دو مورد می‌تواند باعث جذابیت و تمایز کافی شاپ شما شود. در کافی‌شاپ از رنگ‌های مختلف استفاده کنید و همچنین بهره‌گیری از تابلو های هنری را فراموش نکنید. در رنگ بندی دکوراسیون خود دقت کنید تا وسایلی که مورد استفاده قرار می‌دهید از نظر رنگ‌بندی با محیط داخلی ست باشند. معمولا در طراحی کافی شاپ‌ها از رنگ‌ها تیره استفاده می‌شود ولی این موضوع یک قانون جهانی نیست و می‌توان با فکر خلاقانه و سلیقه‌ای مناسب محیط زیبا با رنگ بندی‌های روشن به وجود آورد.

 

منبع: شرکت معماری تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

هنگام ساخت دفتر کاری خود، درک روندهایی که تعیین کننده طراحی هستند، بسیار مهم است. در ادامه با ۵ تکنیک جدید در طراحی دکوراسیون اداری که در نقشه بهترین طراحان جهان منعکس می شوند، آشنا خواهید شد.

استفاده از واقعیت مجازی

به نظر می رسد مفهوم واقعیت مجازی (VR) در هر صنعتی رو به رشد است. از بازی گرفته تا پزشکی و صنعتی. یکی از حوزه های مهمی که استفاده از این مفهوم را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است، طراحی دکوراسیون اداری است. و این تصویب تکنولوژیکی مزایایی را برای صاحبان مشاغل و طراحان مربوطه ایجاد می کند. غالباً برای صاحب شرکت دشوار است که فضای اداری را براساس نقشه های خود تجسم کند. اما VR  به طراح اجازه می دهد تا تصور مشتری خود را پیاده کند. آنها می توانند با لمس یک دکمه، وسایل، اتصالات و حتی رنگ آمیزی را تغییر دهند.

واقعیت مجازی این امکان را برای طراح فراهم می‌کند که در یک دنیای مجازی، تصور فیزیکی از فضا را ایجاد کنند. مزایای موجود در اینجا به مشتری اجازه می‌دهد دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهد بدست آورد و یک طراح می‌تواند از نمونه طرح دیجیتالی تأیید شده برای طراحی فضای اداری استفاده کند.

تجزیه و تحلیل فضای کار

تجزیه و تحلیل داده ها، داده کاوی، داده های بزرگ، همه اینها کلماتی هستند که ورد زبان همه است. به نظر می رسد جهان در بسیاری از صنعت های موجود، سرمایه گذاری زیادی در داده ها، به اشکال مختلف انجام داده است. تجزیه و تحلیل فضای کاری، بزرگترین داده در دنیای طراحی داخلی است و توسط برخی از شرکتهای متفکر دنیا تصویب شده است.

حرکت یک طرح از فرضیه به اثبات علمی، بازی نهایی در اینجا است. تیم‌ های طراحی در حال حاضر ارزیابی‌های تحلیلی از فضای داخلی و نحوه استفاده از آن‌ ها را ارائه می‌ کنند تا مشخص کنند که چگونه موارد بعدی باید طراحی شوند. زیبایی این تکنیک در این است که به طور واقعی هدایت می شود. شما دقیقاً اندازه‌گیری می‌ کنید که فضا چگونه مورد استفاده قرار گیرد و توسط چه کسی طراحی شود. نتیجه یک طراحی علمی است که به منظور افزایش بهره ‌وری و صرفه‌ جویی در هزینه ‌ها به اثبات رسیده‌ است.

طراحی دکوراسیون اداری با محوریت بهره وری بیشتر

وقتی روی بهره وری تمرکز می کنید، به طور کلی روی کار تیمی متمرکز شده اید. گروه با ارزش ترین و پر ریسک ترین دارایی شماست و نحوه برخورد با آنها حتی در فضای طراحی مهم است. امروزه طراحان توجه زیادی به نوعی طراحی دارند که الهام بخش کارهای گروهی است. یک نیروی کار الهام بخش، شادتر است و کارمندان خوشحال، تولید کننده تر هستند.

با این حال، در اینجا مراقب باشید زیرا ممکن است چیزی که الهام‌ بخش شماست، با آنچه که انگیزه تیم را تحریک می‌‌کند، متفاوت باشد. مهم است که گروه انگیزه و ورودی خود را به طراحی بدهد. تیم خود را به چالش بکشید و مکانی را طراحی کنید که به همه افراد انگیزه دهد.

استفاده از اصول ارگونومیک در طراحی

مبلمان یکی از مهمترین جنبه های طراحی داخلی فضای اداری است. هزینه مبلمان می تواند بسیار متفاوت باشد اما بسیار مهم است که مبلمان مورد استفاده تیم شما در طول روز از حداقل زیرساخت های طراحی پشتیبانی کند. مبلمان موجود در دفتر شما باید ارگونومیک طراحی شده باشند. فقط این واقعیت که تنها بزرگترین علت غیاب اداری، کمردرد است، باید باعث شود که شما به فکر راحتی نشستن کارکنان خود باشید. در حقیقت، بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار در سال برای درمان مشکلات کمر در ایالات متحده هزینه می شود، که بیشتر آنها از مشکلات کارمندان پشت میزی است. با انتخاب مبلمان ارگونومیک از تیم خود حمایت کنید و به دنبال آن بهره وری شرکت را افزایش دهد. این یکی از مهمترین نکات در حفظ سلامت کارمندان در محیط کار است.

طراحی فضاهای کار تیمی

مشارکت، کلمه دیگری است که در بسیاری از شرکت ها بر آن تاکید فراوان است. در طراحی فضای اداری مدرن، فضای مشترکی وجود دارد که به تیم اجازه می دهد تا با کارآمدترین روش، در تعامل و همکاری مشترک باشند. این امر می تواند با از بین بردن دیوارها، باعث شود که گروه در هماهنگی و کنار هم قرار بگیرند. فضای اداری مشترک حتی به تیمهای مختلف امکان همکاری داده تا از مزایای دانش یکدیگر استفاده کنند.

 

منبع: تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

امروزه توجه به نکات مطرح شده و ایجاد فضاهای کاری متنوع برای نیاز های مختلف به یک ضرورت تبدیل شده است. به طوری که به عنوان یک معیار برای سنجش کیفیت طراحی دکوراسیون دفتر کار شناخته می‌شود.

فضایی که در آن کار می‌کنید به عملکرد شغلی شما، فرهنگ شرکت و نحوه همکاری افراد در داخل شرکت بستگی دارد. بسیار مهم است که هر فضای کاری با توجه به نیاز کارمندان، راحتی، بهره وری بیشتر، خلاقیت و روحیه تیم طراحی شود.

بر این اساس متداول ترین نوع فضای کاری که ممکن است در دکوراسیون محل کار به آن نیاز داشته باشید کدام است؟ در ادامه ۴ مورد از مهمترین فضاهای اداری مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد.

 

 

فضای مناسب برای امور تیمی و مشارکتی

کار تیمی یکی از بخش های مهم در هر شرکت است. کارهای تیمی و مشارکتی بیشتر در مکان هایی مثل اتاق جلسات، سالن اجتماعات، سالن های کنفرانس یا اتاق کوچک انجام می‌شود. البته این موارد معمولا به سلسله مراتب و جایگاه افراد در شرکت هم وابسته است. این فضاها بخشی مهم و اثرگذار در یک پروژه دکوراسیون اداری محسوب می‌شود. اما از آنجا که برخی از کارکرد های آنها مشابه است، باید توجه ویژه‌ای به نیاز های شرکت و فضایی که در اختیار داریم، داشته باشیم.

معمولا در طراحی دکوراسیون محل کار باید ایجاد فضایی برای کارهای تیمی و جلسات وجود داشته باشد. اما نیاز به سالن‌های بزرگتر باید بسته به نیاز کارفرما بررسی شود.

 

 

ایجاد فضاهای ساکت و تک نفره در دکوراسیون محل کار

برای بسیاری از افراد کار کردن در فضاهای شلوغ و پر سر و صدا دشوار است و نیاز به فضایی ساکت و آرام دارند. همچنین برخی از کارها در ذات خود نیاز به تمرکز دارند و باید برای انجام بهینه آن در فضایی آرام به فعالیت پرداخت. به همین دلیل باید در دکوراسیون محل کار، اتاق های جداگانه‌ای وجود داشته باشند تا افراد بتوانند با تمرکز کافی به انجام فعالیت مورد نظر بپردازند.

البته باید بدانید که لازم نیست این قسمت ها در فضایی کاملا بسته و ایزوله باشند. می‌توان با یک پارتیشن شیشه‌ای ساده این فضا را ایجاد کرد. اما در هر صورت ایجاد چنین فضاهای تک نفره‌ای که فرد بتواند در آن متمرکز باشد یکی از نیازهای غیر قابل انکار هر شرکت است.

قرار دادن میزهای خصوصی در دکوراسیون دفتر کار

افرادی هستند که می‌خواهند در کار خود غوطه‌ور شوند، بدون اینکه حواسشان به محیط اطراف خود پرت شود. فضای کاری آنها در واقع محل امن آنهاست. بنابراین مبلمان یا صندلی ها، میز و سایر لوازم باید از اصول ارگونومیک پیروی کنند و راحت باشند تا فرد بتواند بیشترین بازده ممکن را داشته باشد.

در نظر گرفتن چنین فضایی در دکوراسیون محل کار ضروری است و کمک می‌کند هر فرد بتواند مسئولیت شغلی خود را در فضایی آرام و بدون درگیری با عوامل خارجی، به بهترین نحو انجام دهد. بنابراین این بخش هم یکی از فضاهای مهم است که نیاز است در طراحی دفتر کار به آن توجه شود.

 

 

سفارشی سازی محل کار برای افراد، یکی دیگر از مواردی است که در صورت امکان کمک زیادی به تمرکز افراد در فضای کاری می‌کند. این امر به افراد این امکان را می‌دهد که در فضایی، با المان هایی که مورد علاقه او هستند کار کند. این یکی از مهمترین اصول در زیبایی شناسی طراخی داخلی اداری محسوب می‌شود. در این بخش جنبه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید شخصا آنها را تغییر دهید تا فضا برای کارمندانتان راحت تر شود. مبلمان بخش مهمی از این قسمت را تشکیل می‌دهد و اهمیت ویژه‌ای در طراحی این بخش از محل کار دارد.

 

منبع: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

کافه‌ها دارای فرهنگ و مفهومی بالاتر از رفتن و نوشیدن یک قهوه هستند. فرهنگ کافی نشینی را می‌توان کنشی اجتماعی در اوایل سده هجده و نوزدهم در کشورهای اروپایی دانست. در آن زمان فرهنگ کافه نشینی اصولا در بین افراد دانشمند و هنرمندان رایج بود و عمده فعالیت افراد در این مکان‌ها معطوف به سرگرمی و بحث بر سر موضوعات سیاسی بوده است. اما کم کم کافه نشینی از مفهوم اولیه خود دور شد و در حال حاضر کافه‌ها مکانی برای کار، تفریح، صحبت‌های دوستانه و صحبت در رابطه با موضوعات عمومی شده است. در ادامه به رایج‌ترین نوع کافه‌ها اشاره خواهیم کرد.

کافه های بیرون بر

کافه‌های بیرون‌بر را می‌توان مکانی مناسب برای افرادی دانست که به زندگی پر قدرت و پر شتاب علاقه‌ زیادی دارند. همچنین می‌توان گفت این کافه‌ها برای افرادی مناسب‌اند که زمانی برای نشستن ندارند. هرچند می‌توان در این کافی‌ شاپ‌ها تعدادی صندلی را دید اما عموما بسیاری از افراد سفارشات خود را می‌گیرند و  بیرون از محل کافی شاپ آن‌ها را میل می‌کنند. شاید دلیل استفاده از این صندلی‌ها را بتوان تنها به منتظر بودن ارتباط داد، چراکه شما در زمان سفارش تا آماده شدن می‌توانید از این صندلی‌ها استفاده نمایید.

کافه شرکتی

در ادامه معرفی طراحی دکوراسیون انواع کافه به معرفی کافه های شرکتی پرداخته‌ایم. این نوع کافه‌ها معمولا بر اساس هویت شرکتی طراحی و ساخته می‌شوند.  کافه‌های شرکتی را می‌توان مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای دانست که در ایران و سراسر جهان مشغول به فعالیت هستند. از آنجایی که این شرکت‌ها از یک هویت واحد برای تمام شعب خود بهره می‌برند شما تفاوت زیادی در شعب مختلف این کافه‌ها نخواهید دید. مواردی که در شعب این کافه‌ها از طراحی یکسانی برخوردار هستند به شرح زیراند:

  • رنگ‌های سازمانی کافه
  • دکوراسیون داخلی کافه
  • میز و صندلی‌های مورد استفاده
  • نورپردازی داخلی
  • لباس کارکنان داخل کافه

از جمله معروف‌ترین کافه‌های شرکتی دنیا می‌توان به Starbucks، Dunkin، Gloria Jeans و Donuts اشاره کرد. تمام موارد نام برده شده از جمله برندهای معروفی هستند که برای مخاطبان دارای محبوبیت فراوانی‌اند. از دیگر ویژگی‌های این نوع کافه‌ها می‌توان به طراحی داخلی بسیار راحت و استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب اشاره کرد. عموما در این نوع کافه‌ها مبلمان و صندلی‌ها به صورتی چیده می‌شوند که هر مجموعه صندلی و میز دارای فضای اختصاصی خود باشد. از جمله مواردی که در کافه‌های شرکتی به صورت برجسته و شاخص استفاده می‌شود، نام برند یا لوگو مجموعه است.

کافه دانشجویی

ایام خوش دانشجویی را می‌توان یکی از خاطره انگیزترین مراحل زندگی هر شخص دانست. شاید زمینه ایجاد روابط اجتماعی در سلف سرویس دانشگاه، کلاس درس و محیط آن شکل بگیرد؛ اما برای گسترش این روابط و ساخت خاطرات خوش و شیرین کافی شاپ بهترین مکان خواهد بود. کافه‌ای را می‌توان کافه دانشجویی دانست که دارای ویژگی‌های زیر باشد.

  • امکان دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی را داشته باشد.
  • کافه نزدیک به دانشگاه باشد.
  • محدودیت زمانی در کافه وجود نداشته باشد.
  • قابلیت تجمع‌های دانشجویی را داشته باشد.
  • امکانات مناسبی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی وجود داشته باشد.
  • دارای اینترنت پر سرعت باشد.
  • مهم‌ترین ویژگی یک کافه دانشجویی یعنی منو اقتصادی را داشته باشد.

 

کافه های مناسب کار

استفاده از کافه دیگر تنها محدود به زمان‌های خوشگذرانی و تفریح نیست و عده‌ی زیادی از افراد برای انجام کارهای خود به این مکان می‌روند. احتمالا دیده‌اید افرادی را که در کافه مشغول کار با لپ‌تاپ یا نوشتن یک گزارش هستند. لازم به توضیح است که کار کردن در کافی شاپ دارای آداب و رفتار مخصوصی است که رعایت آن باعث استفاده حداکثری شما و دیگران از محیط کافی شاپ خواهد شد. کافی شاپی را می‌توان مناسب کار دانست که از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد.

  • داشتن میز و صندلی مناسب برای کار
  • داشتن اینترنت پرسرعت
  • نداشتن محدودیت استفاده از جایگاه
  • منوی مناسب و اقتصادی
  • محیط آرام و دنج برای کار کردن
  • وجود نور کافی و مناسب برای کار کردن

کافه پیاده رو

مورد بعدی که در بررسی طراحی دکوراسیون انواع کافه به آن خواهیم پرداخت، کافه پیاده رو است. این نوع کافه‌ها‌ عموما تنها یک مکان سرپوشیده دارند که از آن برای بخش کارمندان و سرو قهوه و دیگر محصولات استفاده می‌شود. در طراحی  این نوع کافه‌ها عموما جزئیات از جمله مواردی است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. در بخش مشتریان این نوع کافه‌ها از چتر یا سایه بان‌های زیبایی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید استفاده می‌شود. برای زیبایی بیشتر در برخی از کافه‌ها از چترهای استفاده می‌گردد که مقداری نور را از خود عبور دهند تا فضا سازی مناسبی برای مشتریان ایجاد شود. این نوع کافه‌ها برای گپ و گفتگوهای روزمره بسیار مناسب و عالی هستند.

 

منبع: تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

طراحی هتل های لوکس

طراحان هتل های لوکس پیش از هر اقدامی، اصول زیباشناسی دقیقی را برای طراحی دکوراسیون هتل لوکس و مدرن مورد نظر انتخاب می‌کنند. با توجه به این موضوع همه وسایل و تزئینات مورد استفاده در طراحی از جمله مبلمان، تابلو ها، لوستر ها و هر المان دیگری که در یک هتل لوکس قرار می‌گیرد، با دقت انتخاب می‌شود. همه این موارد به شکلی انتخاب می‌شوند تا جلوه‌ای شیک، مدرن و اشرافی در هتل ایجاد کند.

لازم است در روند طراحی دکوراسیون هتل لوکس مورد نظر، همه چیز، از طرح ورودی هتل تا نورپردازی‌ها، تابلوها و حتی روکش‌های تخت خواب اتاق ها در تعامل با هم باشند و هارمونی مطلوب را با توجه به اصول زیبایی شناسی مورد نظر ایجاد کنند. حتی جزئی‌ترین وسیله‌ها می‌توانند در همسو کردن فضای هتل موثر باشند و زیبایی و ظرافت را به شکوه مجموعه اضافه کنند.

فضای سبز در دکوراسیون هتل لوکس

استفاده از گیاهان، ایجاد فضای سبز و به طور کلی هر آنچه به عنوان المانی طبیعی و سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود، به عنصری کلیدی در طراحی مدرن تبدیل شده است. این امر نه تنها در هتل‌ها، بلکه در طراحی هر فضایی از جمله محیط های تجاری نیز مورد توجه است. به طوری که به یک تکنیک مهم در طراحی تبدیل شده است.

امروزه از این عناصر طبیعی در لابی‌ها، قسمت پذیرش و اتاق‌های هتل‌های لوکس در سراسر دنیا استفاده می‌شود. این امر البته ممکن است به دو شکل در دکوراسیون لوکس هتل ها اجرا شود. طراحانی که تجربه بالایی دارند، در صورت نیاز علاوه بر به کارگیری این عناصر طبیعی، از عناصر دیگری که حس طبیعت را در افراد القا می‌کند استفاده می‌کنند. البته استفاده از این المان‌های نیاز به دقت و تجربه زیادی دارد. چرا که این عناصر باید با اصول زیبایی شناسی مورد نظر و سایر عناصر یک هتل لوکس همسو باشند.

با این وجود، در صورتی که محدودیتی وجود نداشته باشد، ترجیح طراحان استفاده از گیاهان و عناصر طبیعی واقعی است.

اهمیت لابی در دکوراسیون هتل لوکس

پیشتر به شکل کامل درباره اهمیت لابی هتل و اصول طراحی آن صحبت کرده‌ایم. نکته‌ای که تمام طراحان در آن هم نظر هستند، طراحی لابی هتل با استاندارهای مدرن و لوکس و البته همسو بودن آن با سایر قسمت‌های هتل است. بدیهی است که دکوراسیون یک هتل لوکس، نیاز به یک لابی لوکس و مجلل هم دارد. در واقع لابی شناسنامه هتل محسوب می‌شود و طراحان آن را یکی از مهمترین قسمت‌ها برای نمایش شکوه و زیبایی هتل می‌دانند.

لابی البته از جهات دیگر هم اهمیت زیادی دارد. نکته مهم دیگر که در طراحی هتل های لوکس اهمیت دارد، ایجاد فضاهای تفریحی در تمام قسمت‌های هتل است. لابی نقش بزرگی در این امر در طراحی یک هتل لوکس ایفا می‌کند. همچنین وجود فضاهای اجتماعی پویا از دیگر موارد مهم در طراحی دکوراسیون هتل لوکس محسوب می‌شود. در این امر هم لابی نقش مهمی دارد و شاید بتوان گفت گزینه نخست برای ایجاد این فضاهاست.

حذف مرزها بین فضای داخلی و بیرونی در طراحی هتل لوکس

یکی از مواردی که در هتل‌های مدرن و لوکس امروزی مورد توجه است، برقراری ارتباط فضای داخلی و بیرونی است. برقراری این ارتباط بین دو فضا با روش‌های مختلفی قابل دستیابی است.

برخی از هتل‌ها برای ایجاد این ارتباط، اقامتگاه را در یک باغ زیبا همراه با فضای تفریحی عالی ایجاد کرده‌اند. این امر حس راحتی و شکوه را برای فرد ایجاد می‌کند. برخی دیگر از هتل‌ها با ایجاد تراس‌های چندطبقه، آبشارهای داخلی و البته ایجاد منظره‌ای با زاویه دید وسیع به دنبال این ارتباط هستند.

در هر حال، طراحی داخلی در فضای باز می‌تواند حس خوشایندی از راحتی، آرامش، امنیت و شکوه و جلال را به همراه داشته باشد. بر همین اساس استفاده از این تکنیک‌ها به امری محبوب در میان طراحان هتل‌ها تبدیل شده است.

 

منبع: شرکت دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

به نظر شما چرا بحث طراحی دکوراسیون داخلی همیشه یکی از چالش‌ برانگیزترین بحث‌های صنعت ساختمانی است؟ دکوراسیون داخلی باید از دو ویژگی مهم برخوردار باشد:

  • مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد.
  • حس راحتی به افراد منتقل کند.

ممکن است طرفدار سبک‌های کلاسیک کابینت آشپزخانه باشید و یا سبک‌ مدرن آن؛ این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و چندان تفاوتی ندارد. اما انتخاب جنس کابینت آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین لوازم دکوراتیو در خانه‌ محسوب می‌شوند و با توجه به تنوع در سبک و رنگ و مدل‌ آن‌ها دستمان در انتخاب کاملا باز است. اما برای انتخاب جنس مناسب کابینت آشپزخانه باید چه معیار‌هایی را در نظر بگیریم؟ مسلما یکی از اساسی‌ترین اصول انتخاب کابینت، قیمت آن است.

به‌عنوان مثال کابینت‌های چوبی در بین انواع کابینت ها قیمت بالاتری دارند پس اگر برای تغییر دکوراسیون محدودیت بودجه دارید بهتر است این گزینه را فراموش کنید! یکی ‌دیگر از اصل‌های انتخاب کابینت، دوام و کیفیت آن است. فضای آشپزخانه‌ی شما هم عامل مهمی در تعیین جنس کابینت آشپزخانه به شمار می‌رود. مثلا کابینت‌های ممبران کلاسیک که با عنوان کابینت‌های سلطنتی هم شناخته می‌شوند شکوه و زیبایی خودشان را در فضا‌ی بزرگ بیشتر به نمایش می‌گذارند و برای آشپزخانه‌های کوچک زیاد مناسب نیستند.

راهنمای انتخاب جنس کابینت آشپزخانه ؛ مزایا و معایب هر کدام را بشناسید

برای انتخاب جنس کابینت آشپزخانه ابتدا در مورد سبک آن تصمیم‌گیری کنید. دکوراسیون داخلی منزل شما سبک و سیاقی مدرن دارد یا کلاسیک؟ سبکی مینیمال با کابینت‌های مدرن و کم کار را ترجیح می‌دهید یا با کابینت‌های کارشده و شلوغ بیشتر موافق هستید؟ بودجه‌ی شما و هزینه‌ای که برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه قرار است کنار بگذارید دایره این انتخاب‌ها را محدود‌تر می‌کند. بعد از انتخاب سبک مورد نظر به کاربرد و در نهایت به زیبایی کابینت های آشپزخانه خود فکر کنید. با مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر و در نظر گرفتن مزایا و معایب هر یک، کابینت آشپزخانه‌ی خود را انتخاب کنید. در ادامه انواع جنس کابینت آشپزخانه به همراه مزایا و معایب هر کدام را شرح می‌دهیم.

کابینت فلزی‌ ؛ کابینت هایی از گذشته تا به امروز

کمی پیش‌تر هم گفتیم که کابینت‌ها علاوه بر زیبایی و همخوانی داشتن با طرح کلی آشپزخانه باید کارایی بالایی هم داشته باشند. اگر کابینت‌های شما نما و جلوه‌ی زیبایی داشته باشند اما کاربردی نباشند عملا به کار شما نخواهند آمد. چه انتظاراتی از یک کابینت برای فضای آشپزخانه دارید؟ به عنوان مثال چه تعداد کشو می‌تواند نیاز‌های شما را برآورده کند؟ آیا می‌خواهید فضایی برای سینک ظرفشویی یا قرارگیری گاز رومیزی بر روی کابینت‌هایتان داشته باشید؟ این همه مواردی هستند که قبل از طراحی کابینت باید به آن‌ها فکر کنید و به کابینت‌ساز خود منتقل کنید.

کابینت های فلزی یکی از انواع جنس کابینت آشپزخانه هستند که از گذشته تا به امروز خواهان و طرفداران خاص خودشان را داشته‌اند؛ اگرچه با بالا رفتن تنوع متریال، کابینت های فلزی کم کم از آشپزخانه‌ها حذف شدند. به نظر شما دلیل حذف کابینت های فلزی از بازار چه بود؟ این نوع کابینت‌ها خود به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • کابینت فلزی با ورق خام
  • کابینت فلزی-گالوانیزه
  • کابینت های فلزی استیل

 

در این بین کابینت های فلزی با ورق سیاه، ارزان‌ترین نوع کابینت فلزی هستند که البته این ارزانی بی دلیل نیست. این کابینت‌ها در مقابل عواملی مثل رطوبت دوام پایینی دارند. کابینت های گالوانیزه نسبت به مورد قبل با کیفیت‌تر و با دوام‌تر هستند، بنابراین منطقی است اگر قیمت آن‌ها کمی بیشتر باشد. اما در دسته سوم شاهد تفاوت قیمت فاحشی هستیم؛ کابینت های استیل که زرق و برق خاصی به آشپزخانه می‌دهند جزو گران‌ترین متریال کابینت به شمار می‌روند.

مزایا و معایب کابینت های فلزی

یکی از مزایای این کابینت‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌ها است. کابینت‌های فلزی به غیر از کابینت استیل، به جهت قیمت مناسبی که دارند برای افرادی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند مناسب‌اند اما در مقابل عیب و ایراد‌هایی هم به آن‌ها وارد است که سبب حذف آن‌ها از دکوراسیون داخلی شده است. این عیوب عبارتنداز:

  1. مقاومت اندک در برابر رطوبت و زنگ زدن
  2. محدودیت طرح و رنگ
  3. نیاز به رنگ آمیزی مجدد در طول مدت استفاده

کابینت تمام چوبی ؛ حس داشتن یک آشپزخانه کلاسیک

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای کلاسیک و به سبک اروپایی داشته باشید، تهران دیزاین سنتر کابینت‌های تمام چوب را به شما پیشنهاد می‌کند. کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون داخلی همواره دلخواه و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته‌است؛ اما استفاده از کابینت‌های تماما چوب با نقش و نگار‌های زیبا بر روی آن، آشپزخانه‌ای منحصر به فرد برای شما می‌سازد. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ی خود را به سبک خانه‌های اشرافی و اروپایی دیزاین کنید، این جنس کابینت آشپزخانه با وجود تاج‌های زیبا و سر ستون‌های کنده کاری شده مناسب‌ترین گزینه است. البته اگر با هزینه زیاد آن مشکلی نداشته باشید! چوب از گرانترین متریال‌ها محسوب می‌شود و برای ساخت کابینت‌ هزینه‌های نهایی با توجه به طرح و سبک مورد نظرتان برآورد می‌گردد.

مزایا و معایب کابیت تمام چوب

از معایب این کابینت‌ها، می‌توان به مقاومت پایین آن‌ها در مقابل آب و رطوبت اشاره کرد. چوب در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت تغییر شکل داده و اصطلاحاً باد می‌کند. البته این عیب را تقریبا می‌توان برای همه‌ی کابینت‌ها در نظر گرفت؛ به عبارتی به غیر از کابینت‌ با روکش PVC بقیه کابینت‌ها در مقابل نفوذ آب، آسیب‌پذیر هستند. علاوه بر آن چون در ساخت این دسته از کابینت‌ها جزئیات بسیاری به کار می‌رود، زمان زیادی صرف ساخت این کابینت‌ها می‌شود. اما از مزایای کابینت چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

  1. در مقابل گرما مقاومت خوبی دارند و با گرم شدن محیط آشپزخانه در اثر پخت و پز آسیب نمی‌بینند.
  2. علاوه بر آشپزخانه‌های بزرگ، برای فضاهای محدود‌تر هم قابل استفاده هستند؛ البته با یک طراحی هوشمندانه برای فضای کوچک!
  3. داشتن تنوع انتخاب رنگ چوب برای کابینتپ

 

منبع: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

صندلی اپن

صندلی‌های اپن در واقع همان صندلی‌‌های پایه بلندی هستند که در پشت اپن و یا کانتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آن‌ها برای صرف وعده‌های غذایی استفاده می‌شود. لازم به توضیح است که این صندلی‌ها باید ارتفاع مشخصی داشته باشند تا بتوان از آن‌ها به عنوان صندلی اپن استفاده کرد. در اکثر مدل‌‌های صندلی‌ اپن، قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارد تا استفاده کننده به راحتی بتواند صندلی را به ارتفاع مورد نظر خود برساند.

کاناپه

کاناپه را می‌توان نوعی مبل در نظر گرفت که به صورت متفاوتی ساخته شده است. از تفاوت‌های اصلی کاناپه با مبل می‌توان به تعداد افرادی که از آن می‌توانند استفاده کنند اشاره کرد. عموما کاناپه‌ها برای استفاده چند نفری ساخته می‌شوند و به طور معمول هر کاناپه دارای ظرفیتی برای ۳ نفر است. کاناپه‌هایی که به صورت ۲ نفره طراحی و ساخته می‌شوند به مبل لاوست معروف هستند. دلیل اصلی ایجاد کاناپه را می‌توان راحتی بیشتر نسبت به مبل دانست. بر روی کاناپه می‌توان دراز کشید؛ به همین دلیل مانند یک تخت خواب طراحی و ساخته می‌شوند تا راحتی و آرامش بیشتری را برایمان به ارمغان بیاورند. در هتل‌ها معمولا از کاناپه به دلیل راحتی، بیشتر از مبل استفاده می‌شود.

جنس کاناپه

کاناپه‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند و معمولا در جنس‌های متنوعی مانند چرمی، مخملی، پارچه‌ای وغیره طراحی و ساخته می‌شوند. رنگ بندی کاناپه‌ها نیز مانند جنس آن‌ها متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون داخلی خود و رنگ آن تصمیم به خرید کاناپه مناسب بگیرد. این که چه جنسی را برای طراحی دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید، به همخوانی آن با سایر وسایل منزل و دکوراسیون شما بستگی دارد. کاناپه‌ها در دو مدل یک طرفه و دو طرفه طراحی و ساخته می‌شوند. لازم به توضیح است که قبل از خرید کاناپه نیاز است مواردی همچون هدف خود از خرید کاناپه، تعداد کاناپه، رنگ، جنس و طرح کاناپه را انتخاب بررسی کنید تا خریدی بهتری داشته باشید.

صندلی ناهار خوری

یکی دیگر از انواع صندلی در دکوراسیون داخلی ، صندلی ناهار خوری است. این صندلی تاثیر بسیار زیادی در کیفیت و زیبایی دکوراسیون منزل شما خواهد داشت، از همین رو نیاز است در خرید و انتخاب صندلی نهار خوری نهایت دقت خود را به خرج دهید. امروزه صندلی نهار خوری را می‌توان یکی از ضروری‌ترین اجزاء زندگی‌ مدرن دانست. این صندلی‌ها و میز ناهارخوری نه تنها محلی برای خوردن وعده‌های غذایی هستند بلکه محلی برای جمع آوری افراد خانواده و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی به شمار می‌روند. به همین دلیل نیاز است دقت کافی در انتخاب اندازه و رنگ‌ آن به خرج دهیم. صندلی‌های ناهار خوری خود دارای انواعی هستند که در ادامه به بررسی و معرفی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

میز و صندلی ناهار خوری کلاسیک

عموما از این میز و صندلی نهار خوری برای دکوراسیون‌هایی استفاده می‌شود که ساختار کلاسیک و قدیمی در آن موج می‌زند. در این نوع از طراحی دکوراسیون داخلی آنچه که بیشتر از همه مورد نیاز است، جنس میز و صندلی است. عموما این نوع میز و صندلی‌ها از جنس چوب ساخته می‌شوند و طراح نهایت دقت خود را برای نزدیک کردن طرح صندلی به صندلی‌های کلاسیک به خرج می‌دهد. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به براق بودن آن اشاره کرد. رنگ‌های مورد استفاده برای این صندلی‌ها معمولا طلایی، سفید یا کرم است.

 

میز و صندلی ناهار خوری مدرن

این صندلی‌ها عموما از چوب‌های گران قیمت و براق مانند چوب درخت راش و گردو ساخته می‌شوند. از رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، سیاه و سفید بیشتر از دیگر رنگ‌ها برای طراحی صندلی‌های مدرن استفاده می‌گردد. عموما طراحان داخلی برای زیبایی بیشتر دکوراسیون‌های داخلی، از لوسترهای مدرن در بالای میز و صندلی ناهار خوری استفاده می‌کنند.

میز و صندلی ناهار خوری دکوراسیون صنعتی

از دیگر انواع صندلی در دکوراسیون داخلی ، می‌توان به میز و صندلی ناهار خوری برای دکوراسیون صنعتی اشاره کرد. در این نوع طراحی میز و صندلی معمولا از طرح‌های ابزارآلات و لوازم کارخانجات کمک گرفته می‌شود. در این مدل طراحی صندلی در دکوراسیون داخلی معمولا از رنگ‌های صنعتی و خنثی استفاده می‌گردد. نکته دیگر در رابطه با طراحی این مدل میز و صندلی آن است که در طراحی آن‌ها از اشکال تیز مانند مربع و مستطیل بسیار استفاده می‌شود. در هنگام انتخاب و خرید میز و صندلی ناهار خوری نیاز است که به مواردی همچون نوع دکوراسیون، نوع رنگ دکوراسیون، اندازه میز و صندلی و … دقت داشته باشید.

صندلی دانشجویی

از دیگر صندلی‌های مورد استفاده در دکوراسیون‌های داخلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌توان به صندلی دانشجویی اشاره کرد. این صندلی‌ها شاید در نگاه اول یک صندلی معمولی به نظر برسند، اما باید بدانید که صندلی دانشجویی به هیچ وجه نمی‌تواند یک صندلی معمولی باشد. چراکه دانشجو برای مدت طولانی باید در کلاس درس حاضر باشد و این صندلی باید به گونه‌ای طراحی شود که راحتی لازم را برای استفاده کننده به ارمغان بیاورد. این صندلی‌ها همچنین باید دارای ارتفاع مناسب، پایه‌های مقاوم، پشتی اصولی و راحتی لازم را داشته باشند. معمولا در طراحی صندلی‌های دانشجویی از قوانین ارگونومیک به صورت اصولی و درست استفاده می‌شود تا صدمه‌ای به استفاده کننده آن نرسد.

صندلی تاشو

این صندلی یکی دیگر از انواع صندلی در دکوراسیون داخلی است. معمولا از صندلی تاشو برای استراحت و ریلکس کردن استفاده می‌شود. به دلیل ساختار تاشوی این صندلی‌ها استفاده از آن‌ها بسیار رایج است. صندلی‌های تاشو در سایز و اندازه‌های مختلف و  در دو مدل چوبی و فلزی تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون خود از این صندلی‌ها استفاده نمایید. لازم به توضیح است که صندلی‌های تاشو قابلیت استفاده در فضای آزاد را دارند و معمولا در برابر آب و نور خورشید مقاوم هستند.

 

منیع: شرکت دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

محیط های کار اشتراکی

اولین نکته در طراحی دکوراسیون دفتر کار اشتراکی و مخصوصا دفتر های مربوط به استارتاپ ها، توجه به فضای کار اشتراکی است. در دفاتر قدیمی، اغلب میز و صندلی ها با فاصله مکانی زیاد نسبت به یکدیگر چیده میشدند.
در حالی که در یک فضای کار اشتراکی، اغلب فعالیت ها با مشورت و بارش های فکری جلو میرود، پس به همین دلیل بهتر است این نکته را مورد توجه قرار داده و سعی در ایجاد فضایی دوستانه و نزدیک در طراحی داخلی این فضاها کنید.

نکات مهم دیگر را در ادامه باهم مطالعه میکنیم:

استفاده صحیح از نور در دکوراسیون فضای کار اشتراکی

فضای دفاتر اشتراکی در اغلب اوقات، مکانی کوچک است. از همین رو باید به شدت بر روی استفاده از المان های طبیعی و غیر طبیعی که بتوانند فضای خسته کننده و دلگیر آن‌را از بین ببرند تمرکز کرد. یکی از مهم ترین نکات در این زمینه، استفاده صحیح از نور است.

نور وارد شده از طریق پنجره ها را بهینه کنید و مطمئن شوید که به بهترین شکل ممکن در نقاط مختلف دفتر مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر نور طبیعی، باید بتوانید از نور مصنوعی و به شکلی غیر آزار دهنده در دفتر استفاده کنید.

در یک محیط کار مشترک افراد زیادی مشغول به کار اند. همین موضوع باعث ایجاد تفاوت سلیقه ها میشود.

ممکن است برخی از نیروها توانایی تمرکز خود را در نور زیاد از دست بدهند و برخی دیگر قدرت تحمل نور کم را نداشته باشند. با توجه به این موضوع باید نورپردازی دفتر در حالتی ملایم باشد که رضایت تمامی افراد را کسب کند. برای حل این مشکل میتوانید به جای استفاده از لامپ های معمولی از چراغ های “دیمر دار” بهره ببرید که توانایی تنظیم شدت نور در آنها وجود دارد.

تزئین دفتر اشتراکی با گل و گیاه

وجود چند المان ارگانیک مانند گلهای آپارتمانی و آکواریوم در محیط کار، باعث افزایش خلاقیت در فضای آن می شود. می توانید برای افزایش روحیه مثبت مخاطبان دفتر، تمامی بخش های آن را مزین به گل و گیاهان کنید. پیشنهاد می شود به جای گل های قدیمی و گلدان های بزرگ و سنتی، با توجه به فضای دکوراسیون دفتر اشتراکی، گلدان ها و گل های فانتزی و رنگی را مورد استفاده قرار دهید.

چیدمان میز در دکوراسیون دفتر کار اشتراکی

چیدمان تمامی میز و صندلی ها بدون فاصله و در کنار یکدیگر، مخصوص طراحی دکوراسیون دفتر اشتراکی نیست بلکه این ویژگیِ یک فروشگاه مبلمان اداری است!
برای اینکه بتوانید دفتر را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید، می توانید از طراحی پلان باز استفاده کرده و وسایل و اشیاء مختلف را با فاصله مناسبی نسبت به یکدیگر قرار دهید. در این حالت نیرو ها و مخاطبان می توانند به راحتی در آن عبور و مرور داشته باشه و احساس حضور در فضای تنگ به آنها دست نمی دهد.

استفاده از فضای ذخیره سازی بهینه در دکوراسیون

هر دفتر اداری نیاز به قسمتی برای ذخیره سازی اسناد، اطلاعات، وسایل اضافه و غیره دارد. با توجه به کمبود فضا، پیشنهاد می شود تا در دکوراسیون دفتر کار اشتراکی و استارتاپی از میز و صندلی و مبلمانی استفاده کنید که خود بتوانند به صورت بهینه کار ذخیره سازی را برای شما انجام دهند. انواع میز اداری که در داخل خود از فضاهای ذخیره سازی بهره می برند می توانند انتخاب خوبی برای رساندن شما به هدف مورد نظر باشد.

استفاده از رنگ در دکوراسیون دفتر کار اشتراکی

اگر فضای اشتراکی شما کوچک است، استفاده از رنگ های روشن، مخصوصا سفید، روی دیوار ها و سقف می تواند باعث ایجاد خطای دید و افزایش فضا در ذهن بینندگان آن شود.
همینطور وجود رنگ های روشن و گرمی مانند آبی؛ باعث افزایش آرامش، خلاقیت و… در نیرو ها خواهد شد. میتوانید در ترکیب با این رنگ ها گاها از رنگ تندی مانند قرمز نیز استفاده کنید.

 

منبع: شرکت معماری و دکوراسیون تهران دیزاین سنتر

 

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

اکنون که به ویلای جدید خود نقل مکان کرده اید، زمان آن رسیده است که آن را به بهترین شکل ممکن تزئین کنید. این کار می تواند بسیار هیجان انگیز و پر تحرک باشد! در اینجا مواردی را ذکر کرده ایم که در زمان طراحی داخلی باید در نظر بگیرید. البته قبل از هر چیزی بهتر است با انواع ویلا آشنا شوید.

انواع ویلا از نظر دکوراسیون داخلی

ویلاهای حومه شهر: این نوع ویلاها با مصالحی ساده مانند بتن و آهن ساخته شده اند اما به تمام عناصر راحتی ویلا مجهز هستند. در بعضی موارد با توجه به موقعیت مکانی، سقف یا سازه می تواند از چوب یا بامبو باشد.

ویلاهای شهری: این ویلاها در فضاهای بزرگ واقع شده اند و بزرگتر از خانه های مستقل هستند. ویلاهای شهری ممکن است دارای معماری مدرن، و گاهی اوقات سبک روستایی یا مدیترانه ای باشند. دکوراسیون داخلی ویلا های شهری معمولا به گونه ای طراحی شده اند که برای مدت کوتاهی از قبیل تعطیلات یا اقامت چند هفته ای ساکن شوید.

ویلاهای لوکس: دارای طراحی منحصر به فرد هستند. این نوع ویلاها مجهز به استخر گرم، جکوزی با چشم انداز پانوراما، سونا، زمین تنیس، اتاق سینما، اتاق بازی و غیره هستند. علاوه بر این؛ آنها در مکان های عالی و در بعضی موارد حتی با ساحل یا بندر خصوصی قرار دارند.

ویلاهای اکولوژیکی: ویلای اکولوژیکی طبیعت گرا هستند و در جهت استفاده بیشتر از نور خورشید و صرفه جویی در انرژی ساخته می شوند. این نوع ویلاها از مواد طبیعی و تجدید پذیر ساخته شده اند و طراحی خلاقانه و یکپارچه ای دارند و به راحتی با زندگی مدرن سازگار هستند. اما در عین حال، شیوه زندگی اکولوژیکی را ترویج می کنند.

 

 

 

ویلاهای مدرن: ویلاهای مدرن از محبوب ترین ویلاها در دهه های اخیر است که از همه امکانات رفاهی برخوردار هستند.

نکات مهم در طراحی داخلی ویلا

اگر تصمیم به طراحی دکوراسیون داخلی ویلا گرفته اید، باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. در اینجا مواردی را برای شما ذکر می‌کنیم:

  1. حفظ ایمنی در معماری و طراحی داخلی ویلا

قبل از هر نوع طراحی باید ابتدا نکات ایمنی را در نظر بگیرید. زیرا ایمنی اعضای خانواده از جمله فرزندان در اولویت قرار دارد. یکی از مهمترین اقدامات ایمنی، پوشاندن استخر و همچنین اطمینان از عدم وجود هر چیز آسیب زننده مخصوصا برای اطفال است.

  1.  توجه به شرایط آب و هوایی

در هنگام طراحی داخلی، نباید فاکتور آب و هوا را فراموش کرد. به طور مثال در شرایط آب و هوای گرمسیری و بیابانی، تمام سال خانه تان مستعد رطوبت و البته گرما خواهد بود. بنابراین طراحی داخلی باید به گونه ای باشد که شرایط راحتی و آسایش ساکنان را فراهم و سرما و گرمای محیط خانه را کنترل کند.

  1. استخدام یک طراح داخلی

شاید یکی از ساده ترین مواردی که باید در نظر بگیرید استفاده از خدمات یک طراح داخلی حرفه ای است. معمولا ریسک انجام کارهای خارج از توان و مهارت ما، بالاست. بنابراین، به خدمات یک طراح داخلی نیاز دارید تا به شما در این زمینه کمک کند. ممکن است هزینه استخدام طراح بالا باشد و شما را از انجام آن منصرف کند، اما نتیجه کار، چیزی است که هرگز به آن فکر نکرده اید.

  1. تطبیق طراحی جدید با طرح قدیمی

در هنگام طراحی دکوراسیون ویلا، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید موارد قدیمی را نگه دارید و آنها را در طراحی جدید خود بگنجانید یا خیر، تصمیم دارید از نو شروع کنید. همچنین، باید بخاطر داشته باشید که هرگونه ساخت و ساز جدید باید با قدیمی مطابقت داشته و ادغام شود.

  1. ایجاد یک محیط راحت

دلیل مهمی که مردم ویلاها را ترجیح می دهند، لذت بردن از حریم شخصی و راحتی آن است. پرکاربردترین یا مهمترین مکان ویلا اتاق نشیمن است که تلویزیون در آن قرار گرفته است و همچنین کنسول های بازی برای بچه ها. این قسمت ها باید به شکلی رنگارنگ طراحی شود که شاید میهمانان نیز بتوانند در آن بنشینند و گفتگو کنند یا حتی دراز بکشند و احساس آرامش داشته باشند. داشتن مبلمان بزرگ در اطراف ممکن است جالب به نظر برسد اما واقعیت این است که احساس خفگی خواهید کرد.

  1. دکوراسیون داخلی ویلا باید منعکس کننده سبک ویلا باشد

طراحی ویلا و فضای داخلی عواملی است که منعکس کننده سبک ویلاست. اگر شما از طرفداران طرح های عجیب و غریب و یا بزرگ هستید و چیزی اغراق آمیز و متفاوت از مضامین معمول یا معاصر را ترجیح می دهید، مطمئناً می توانید از ایده های گوناگون؛ انتخاب خود را انجام دهید. تعدادی تم داخلی طراحی وجود دارد که بسته به سلیقه و سبک مورد علاقه خود می توانید هرکدام از آنها را انتخاب کنید. شش سبک اصلی طراحی داخلی ویلا عبارتند از:

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدیترانه ای

سبک سنتی در طراحی ویلا

طراحی ییلاقی معماری و دکوراسیون ویلا

سبک شهری در طراحی ویلا

معماری به سبک مدرن در ویلا

 

منبع: شرکت دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza