tarrahidakheli

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

منظور از دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک، دکوراسیونی با استفاده از اِلمان های نه چندان مدرن و البته با سادگی جذاب است. به ندرت این نوع دکوراسیون را در منازل ایرانی مشاهده میکنیم اما در هر حال ممکن است برخی از افراد، به سادگی علاقه خاصی داشته و آن را در منزل خود هم پیاده سازی کنند.

مهم ترین خصلت دکوراسیون کلاسیک در منزل، وجود مبلمان ساده است و پس از آن دیوار هایی با چند قاب کوچک و در نهایت پرده هایی سفید که بر روی پنجره ها قرار گرفته اند از دیگر مشخصات این نوع طراحی دکوراسیون هستند.

فرش در دکوراسیون کلاسیک، مانند منازل لوکس، قرار نیست نقش خاصی را ایفا کند. بلکه صرفا قسمتی از کف خانه را پوشش میدهد. مبلمان این خانه ها در اغلب اوقات چوبی اند و گاهاً از ارتفاع کمی نیز برخوردار اند. در هر حال ممکن است واژه کلاسیک در ذهن هر فرد به نوع دیگری معنا شود و از همین رو نمیتوان اطلاعات دقیقی در مورد دکوراسیون کلاسیک داد.

 

منبع: تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

به طور کلی برای تغییر دکوراسیون هر قسمت از خانه، یک سری قوانین روتین و ثابت وجود دارند. با ایجاد تغییرات در اجزایی که داخل این مقاله گفته میشود، دکور اتاق خواب شما به طور کلی تغییر چشمگیری خواهد داشت. پس از بازگو کردن این تغییرات کوچک به سراغ ایده های نو و جدید برای تزیین اتاق و بهبود شکل و فضای ظاهری آن میرویم.

۱_ عوض کردن مکان تخت خواب

احتمالا هیچ چیزی به اندازه تخت در خواب در اتاق شما فضا را اشغال نکرده است. با کمی تغییرات مکانی در جای تخت خواب، تغییر بسیار زیادی در دیزاین اتاق خود به وجود می آورید. برای این کار نیاز به صرف زمان زیادی ندارید. چند متر جابجایی به خوبی حال اتاق شما را تغییر میدهد. اگر زمان و هزینه بیشتری در اختیار داشته باشید، تعویض رنگ روتختی، ملحفه های آن و حتی رنگ خود تخت، تا حد زیادی به افزایش نشاط این محیطِ بسته، کمک میکند.

 

 

۲سبک نورپردازی را تغییر دهید

لامپ و چراغ ها در اتاق خواب شما صرفا وظیفه روشنایی را ندارند. بلکه میتوانند به خوبی باعث ایجاد یک تفاوت عمده در دکوراسیون شوند. یک سرپیچ اضافه و حتی در صورت نبود امکانات، وجود یک لامپ دوشاخه دار که به پریز اتاق شما متصل شود تا حد زیادی در این روند کمک کننده است. میتوانید با صرف هزینه نسبتاً کمی، اقدام به خرید لامپ های خلاقانه و زیبایی کنید که حتی در زمان خاموش بودن هم زیبایی محیط اطراف خود را حفظ میکنند. از جمله لامپ های طرح دار “ادیسون” که با کمی جستجو در بازار شهر خود، آنها را پیدا میکنید.

البته بازهم اگر علاقه ای به صرف هزینه ندارید، راهکار های ارزان قیمت تری نیز وجود دارند. میتوانید با استفاده از یک فوم یا کاغذ رنگی، لوستری کوچک و البته طرح دار برای لامپ اتاق خود بسازید. با جستجو در سطح وب ایده های بسیار مناسبی به ذهن شما میرسد. توصیه میکنیم که به هیچ عنوان از انجام این ایده صرف نظر نکنید! یک کاغذ صورتی رنگ، دور چراغ‌خواب اتاق شما میتواند رنگ دیوار ها را نیز در نظرتان تغییر بدهد. پس حتما برای اجرای آن زمان بگذارید.

نکته: نورپردازی اتاق شما با استفاده از یک ریسه نیم متری لامپ LED بر روی دیوار نیز متحول میشود. کافی است کمی خلاقیت را چاشنی فعالیت هایتان کنید تا حتی خودتان هم از نتیجه نهایی متحیر شوید.

۳_ تعویض رنگ پرده ها

با اینکه پرده ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل دارند، برای تغییر دیزاین اتاق خواب اغلب اوقات به آنها بی توجهی میشود. پارچه پرده های کوچک اتاقتان را عوض کنید! سعی کنید از رنگ دیگری استفاده کرده و تا جای ممکن این رنگ را با رنگ روتختی سِت کنید. همین نکات ریز هستند که در نهایت باعث ایجاد جلوه خاص در اتاق و دکوراسیون منزل میشوند.

البته اگر برای تغییر اتاق خود علاقه ای به صرف هزینه و یا تغییرات زیاد ندارید، میتوانید به جای تعویض به فکر تغییر باشید! این یعنی با چند ربان رنگی و گیره کوچک، پرده اتاقتان را از ظاهر زمان حال آن متمایز کنید.

 

 

تا اینجا یک سری از نکات کلی برای تغییر دکور اتاق را مطالعه کردید و متوجه شدید که چطور میتوان با انجام چند نکته ریز و درشت، فضای اتاق خود را نسبت به قبل متفاوت و زیباتر کرد. در ادامه قصد داریم کمی به صورت جزیی تر وارد شده و ایده های جدیدی برای تغییر دکوراسیون در اتاق به شما بدهیم.

1_ قفسه دیواری برای دکوراسیون اتاق

قفسه ها علاوه بر تغییر جلوه بصری اتاق میتوانند به ساماندهی وسایل شما نیز کمک شایانی کنند. انواع مختلفی از قفسه وجود دارد که قابل استفاده در اتاق شما هستند اما اگر قرار نیست وسایل سنگینی را روی آنها بگذارید، بهتر است تا از قفسه های چوبی و یا فلزی میله ای استفاده کنید. پتانسیل این قفسه ها برای تزیین شدن بسیار بالاست.

میتوانید با قرار دادن اشیاء مختلف بر روی آن و یا حتی استفاده از ریسمان، کاغذ رنگی و… قفسه خود را تزیین کنید.

2تغییر دکوراسیون اتاق خواب با گلدانِ گل

به طور کلی استفاده از گلهای آپارتمانی در دکوراسیون منزل میتواند عاملی مهم در ایجاد نشاط در فضای منزل باشد. قرار نیست اتاق شما تبدیل به گلخانه بشود (که البته شدنش هم زیباست). میتوانید با استفاده از چند گلدان دست ساز جلوه های طبیعی و ارگانیک را در اتاق خوابتان پیاده کنید. گلدان شما میتوانید یک شیشه نوشابه رنگ شده با استفاده از لاک و یا اسپری باشد. شاید هم یک گلدان فانتزی سفالی کوچک بتواند به شما کمک کند.

در انتخاب گل های آن نیز دقت به خرج دهید. میتوانید برای انتخاب بهتر، به مقاله ای که در مورد استفاده گل در دکوراسیون داخلی منزل نوشته ایم رجوع کنید.

3_ طراحی دکوراسیون اتاق با وسایل قدیمی

وسایل قدیمی و آنتیک جایگاه خاصی در دکوراسیون منازل دارند اما نیاز نیست برای خرید آنها هزینه هنگفتی درنظر بگیرید. میان وسایل قدیمی در منزل خود به جستجو بپردازید و ببنید که چه چیزی میتواند باعث افزایش زیبایی دکوراسیون اتاق شما شود؟

  • شاید یک چمدان قدیمی
  • صندلی چوبی
  • قلک
  • حتی چند کتاب و مجله مربوط به سال های قبل

همگی با کمی تزیین میتوانند تبدیل به اجزای آنتیک اتاق خواب شما شوند.

4دیوارکوب پارچه ای برای دکوراسیون اتاق خواب

ایده مناسب دیگر برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب شما با هزینه کم و اندک، بهره بردن از دیوار کوب های ارزان قیمت است. با استفاده از چند تکه پارچه رنگی میتوانید دیوار کوب های زیبایی جهت قرار دادن بر روی دیوار اتاق بسازید. بهتر است کمی در مورد دیوارکوب و روش ساخت آنها در سطح وب فارسی جستجو کنید تا ایده های مناسبی به شما داده شود.

می‌توانید متن کامل مقاله‌ی تغییر در دکوراسیون اتاق خواب را در تهران دیزاین سنتر مطالعه بفرمایید.

 

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

کمد های دیواری در انواع مختلفی تهیه و تولید میشوند. انواع آن عبارتند از:

  • کمد ریلی
  • کمد کشویی
  • کمد کلاسیک

کمد دیواری کلاسیک فضای داخلی مناسبی دارد اما به دلیل وجود دربِ بازشو، باید به اندازه عرض در، فضای مقابل را برای باز شدن آن خالی کنید. کمد ریلی بهترین نوع کمد هستند که به دلیل ریلی بودن درب‌شان نیاز به اشغال فضای روبرو خود ندارند و در نهایت کمد کشویی را میتوان یک ارزش افزوده برای کمد ریلی یا کلاسیک دانست. این کمد ها، طبقانی هستند که به کمد های مذکور اضافه شده و به صورت کشویی خارج میشوند.

جنس و کیفیت کمد

کمد های قدیمی یا همان گنجه ها، در اغلب اوقات با استفاده از چوب ساخته میشدند. امروزه کمد های دیواری جدید از جنس mdf ساخته میشوند. یک کمد دیواری باید از کف مستحکمی برخوردار باشد. اگر کف کمد شما به جای سیمان، از چوب ساخته شده باشد، مطمئن شوید که این قسمت توانایی حمل باری که در آینده قرار است بر روی آن قرار دهید را دارد.

همینطور به روکش کمد منزل خود نیز اهمیت بدهید و بررسی کنید که کیفیت آن در مقابل گذشت زمان و یا اتفاقات ناگهانی مثل ضربات کوچک و یا حتی آب و… مقاوم باشد.

دیواری منزل خود نیز اهمیت بدهید و بررسی کنید که کیفیت آن در مقابل گذشت زمان و یا اتفاقات ناگهانی مثل ضربات کوچک و یا حتی آب و… مقاوم باشد.

فضای مناسب کمد دیواری

دلیل استفاده از کمد دیواری، استفاده بهینه از مکان های مختلف در منزل است. کمددیواری های مختلف را در منزل بررسی کنید و مطمئن شوید که هرکدام به اندازه ای که شما نیاز دارید، دارای فضای خالی هستند. مطمئنا فضای خالی یک کمد در اتاق خواب باید بیشتر از فضای کمد پذیرایی یا آشپزخانه باشد. پس اگر قصد ساخت کمد برای منزل خود را هم دارید باید به این نکات توجه داشته باشید تا بتوانید از هدر رفت هزینه و فضای اضافه منزل خود، جلوگیری کنید.

جلوه ظاهری کمد دیواری

شاید مهم ترین دلیلی که ما اقدام به نوشتن این مقاله کردیم، پرداختن به زوایای ظاهری این قسمت از منزل بوده است. رنگ کمد دیواری میتواند همرنگ محیط اطراف و دیوار باشد اما در یک انتخاب حرفه ای تر، میتوانید با انتخاب رنگی نا متعارف نسبت به دیوار، با استفاده از تضاد، جلوه ای خاص و زیبا در خانه درست کنید.

البته اگر قصد استفاده از این پیشنهاد را دارید توصیه میکنیم حتما از یک طراح حرفه ای دکوراسیون داخلی کمک بخواهید تا بتواند بهترین پیشنهاد های ممکن را به شما داده و راهنماییتان کند.

البته ظاهر کمد صرفا به رنگ آن محدود نمیشود. دستگیره های کمد نیز در این موضوع پر اهمیت اند. در زمان بررسی دستگیره ها حتما به جنس و کیفیت آن هم اهمیت دهید تا در آینده ای نزدیک مجبور به تعویض آنها نشوید.

 

منبع: تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به معرفی گلهای آپارتمانی مناسبِ نگهداری در منزل بپردازیم و کاربرد آنها را برای شما توضیح دهیم. همینطور توصیه هایی برای زیبا کردن فضای خانه با استفاده از گلهای آپارتمانی برای شما خواهیم داشت.

گیاهان آپارتمانی مناسب برای استفاده در منزل

وجود گیاهان در فضای منزل جدا از بحث زیبایی، به سلامتی جسم و ذهن کمک شایانی میکنند. گیاهانی که در ادامه نام برده میشوند، بر اساس زیبایی و فواید آنها برای انسان در این لیست قرار گرفته اند.

پوتوس طلایی

ابتدایی ترین توصیه ما برای نگهداری گلهای آپارتمانی، استفاده از پوتوس طلایی است. این گیاه نسبت به سختی مقاومت بالایی دارد و میتواند به خوبی در فضای آپارتمانی رشد کند. از جمله مزایای آن، خاصیت کاهش آلایندگی هوا است که در یک محیط بسته میتواند تا حد زیادی از حجم گاز های سمی و شیمیایی موجود را کم کند.

  • بنزن
  • تری‌کلرواتیلن
  • وفرمالدهاید

از جمله مواد سمی موجود در هوا هستند که به دست پوتوس تصفیه میشوند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا از جمله گیاهان دارویی محسوب میشود که در طب سنتی ایرانی و طب چینی کاربرد بسیاری زیادی دارد. گیاه مذکور میتواند زیبایی خاصی به فضای داخلی منزل شما بدهد و علاوه بر آن، میتوانید در هر زمان، از ژل برگ های تازه آن برای درمان بیماری های پوستی و همینطور تقویت پوست صورت و بدن خود استفاده کنید. در زمان خرید دقت کنید که به جای آلوئه ورا، گیاه کاکتوسی که شبیه به آن است را به شما نفروشند.

گل چمچه ای

گل زیبای گیاهِ چمچه ای باعث شده تا این گل در میان دیگر گلهای آپارتمانی سرآمد باشد. اگر زیبایی گل های آپارتمانی برای شما خیلی اهمیت دارد بهتر است تا از گل چمچه ای در منزل خود استفاده کنید. این گیاه مانند پوتوس از خاصیت کاهش مواد سمی، مخصوصا عناصر شیمیایی آزاد شده از مواد شوینده برخوردار است.

گل داوودی

گل ارزان قیمت داوودی پیشنهاد مناسب دیگری است که در میان لیست گلهای آپارتمانی مناسب قرار میگیرد. این گیاه با گل های رنگین خود، منزل شما را شبیه به یک خانه رویایی میکند. پس حتما در قسمتی از منزل خود، جایی را برای گلدان های گل داوودی خالی بگذارید. این گیاه نیز تأثیر بالایی بر کاهش مواد آلاینده موجود در فضای بسته دارد.

چیدمان خانه با گیاهان آپارتمانی

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، گیاهان میتوانند به دلایل گوناگون در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه به معرفی چگونگی استفاده و کاربرد گل ها در قسمت های مختلف یک آپارتمان میپردازیم.

 

منبع: تهران دیزاین سنتر

  • zizo azza